14:16

Grudniowe plany - pieczenie pierniczków, świąteczne filmy i praca.

Z domu wyprowadziłam się już prawie pół roku temu. Zaczęłam swoją pierwszą pracę (kończę okres próbny, nawet mnie nie zwolnili) i nadal mam okropny problem z organizacją czasu. Blog trochę ucierpiał a, lista książek do przeczytania rośnie. Tylko seriale idą mi w miarę sprawnie.
Zbliżają się moje pierwsze "dorosłe" święta, jakkolwiek absurdalnie to brzmi.

Co z tym zrobić? Staram się, naprawdę staram się jakoś ogarnąć to moje życie na tyle, by przestało przypominać pudełko pełne niespodzianek. Nie zawsze mi się udaje. Raz jest lepiej, a raz gorzej. Uznałam, że jeśli napiszę post na bloga z planami na grudzień, istnieje szansa, że może zrobię nawet 1/3 z rzeczy, które zaplanowałam.
Jak to będzie? Nie sposób przewidzieć. Wiadomo, z jednej strony praca i to w godzinach nocnych/wieczornych. Muszę to odsypiać, robić pranie i milion innych rzeczy. Gdzieś za plecami jawi mi się też widmo szkoły i egzaminów, które zaczynają się 4 stycznia. Nie mam pojęcia, jak ja (urodzona humanistka, ledwo zdająca z matematyki) znalazła się na mat-geo i zaczęła ogarniać matematykę na poziomie rozszerzonym. Moi dawni nauczyciele pewnie prędzej daliby sobie rękę uciąć, niż postawić na Dominikę i królową nauk. Nie byłoby to dla mnie zbyt przykre. Liczby nigdy nie były moją mocną stroną.

1. Oglądanie świątecznych filmów. 
Teoretycznie z tym nie powinno być żadnego problemu. Włączę film, zacznę robić notatki lub kupię coś dobrego, wino i czas jakoś zleci. Gorzej jeśli nagle odechce mi się świąt, starszego grubego pana z brodą i reniferów, a wrócę do starego, dobrego Marvela, co notorycznie robię.
O dziwo nie potrafię oglądać nowych produkcji. Wolę raczej te wypróbowane, przy których nie zanudzę się na śmierć lub nie będę wywracała oczami co pięć sekund.


Kronika świąteczna - dar posiadania Netflixa sprawił, że oglądam za dużo seriali, ale ten jeden raz wykorzystam go w dobrym celu.
Dwójka dzieciaków, nowoczesny Mikołaj - to przepis na wielką katastrofę. Teoretycznie większa część produkcji Netflixa to klapa. Wypuścili świąteczne filmy, więc pozostaje mieć nadzieję, że wyszło im to dość dobre. Inaczej ja i Święty Mikołaj wpisujemy ich na czarną listę.

Zamiana z księżniczką - temat bliźniaczek, klonów i dubli został już tak wykorzystany w filmach, że naprawdę nie wiem na co liczyć. Są dwie opcje:
a) fajna komedia romantyczna, przewidywalna acz zajmująca i zabawna
b) nudne, oklepane schematy i próżni bohaterowie, których ma się ochotę zbić rózgą i postawić do kąta
Liczę na te pierwsze, choć realistyczne podejście każe mi szykować się na drugą wersje. Zobaczymy, co się wydarzy. Pewnie dam znać w recenzji filmu lub w podsumowaniu grudnia.

Świąteczny kalendarz - kolejna komedia romantyczna.
Brakuje mi miłości w życiu, bo swojego kota zostawiłam z mamą i tylko czasami dostaje zdjęcia tej małej puchatej kulki, która podkarmiana przez wszystkich domowników niedługo będzie mogła robić za kulę śnieżną. Naprawdę urosła!
Cukru w zwiastunie nie brakuje, liczę, że ewentualny zawód nie będzie zbyt duży. Zostaje tylko czekać na 1 grudnia. Wtedy chce rozpocząć oficjalne oczekiwanie na święta. I śnieg, którego nadal brakuje.


Trzy filmy to niezbyt dużo, ale podejrzewam, że jeśli coś nawinie mi się pod rękę, to też dodam to do swojej listy. Tylko Kevina definitywnie sobie odpuszczam. W tym roku naprawdę zostanie sam.

2. Świąteczne prezenty dla najbliższych. 
Święta to naprawdę dobry czas, żeby wysłać paczkę do domu. Moja młodsza siostra jest rodzinną artystką. Mam już dla niej prezent. I nadzieję, że się z niego ucieszy.


Gorzej jest z mamą i ojczymem, tutaj raczej czeka mnie wielogodzinne chodzenie po sklepach i szukanie idealnego podarunku, który wpasuje się w ich gusta. Na pewno nie będzie to kubek, moja kochana rodzicielka dostała ich ode mnie wystarczającą ilość na najbliższe dziesięciolecia. Na pewno planuję zakup czegoś słodkiego w dużej ilości. Trzymajcie kciuki żebym tego nie zjadła.

3. Playlista. Coraz bliżej święta.
Słuchanie takich piosenek w listopadzie to przesadza, tym bardziej, że pogoda jest raczej mocno jesienna. Za to grudzień to czas, gdy z głośników i słuchawek bezkarnie mogą płynąć dźwięki świątecznych (w tym poście nadużywam tego słowa) piosenek. Zaczynamy od klasyków, a kończymy na coverach, których w odmętach internetu jest tak wiele. Muszę się tylko pilnować, by playlista nie trwała do ośmiu godzin.

4. Pierniczki, babeczki i ciasta. 
Lubię słodkie, nie ma czego ukrywać. W domu, w przedświątecznym szale często robiłyśmy więcej ciast i różnych słodkości niż normalnego jedzenia.


Planuję zrobić pierniczki ze swojego przepisu, nie z pudełka. Zatem modlitwy do bogów o jadalne łakocie nie będą wcale zbytnią przesadą.

5. Lampki, kubki, koce i SKARPETKI. 
Ciepłych skarpetek nigdy dość. Rzeczy z motywem pingwinków, bałwanków, elfów, reniferów i prezentów także.


Kubek już mam, jest bardzo uroczy. Cierpię jednak na chorobę jestem-sroką-i-lubię-ładne/świąteczne-rzeczy. Trochę przypał, ale nie po to męczę się po dziewięć godzin dziennie, żeby chować do skarpety. A brak pieniędzy na jedzenie to tylko inny rodzaj diety. Żartuje, tak źle nie jest, jednak kocyk czy fajne skarpetki posłużą trochę dłużej niż na sam okres świąt. Czuję się więc w 100% usprawiedliwiona.

6. Czytanie. 
Książki, dużo książek. To marzy mi się przez ostatnich kilka tygodni. Najlepiej do tego dodać jeszcze kilka energetyków, parę kubków kawy i jakieś słone przekąski, żeby nie musieć zbyt często wychodzić z domu.
Nigdy nie byłam tym typem człowieka, który przez Halloween czytał straszne horrory, a przed Walentynkami ckliwe romansidła.


Najczęściej jest tak, że czytam to, na co mam w tym momencie ochotę. Nie krępują mnie żadne oczekiwania i zasady, którymi miałabym się kierować.
W tym roku nastał czas zmian. Uznałam, że minimum trzy książki, które planuję przeczytać muszą w jakiś sposób wiązać się ze świętami Bożego Narodzenia. Uważam to święto za bardzo komercyjne i przyjemne w odbiorze, choć czasami sklepy za bardzo spieszą się z nastrojem i przesadzają.

Światło, Jay Asher - autor słynnego serialu zekranizowanego przez Netflixa na jakiś czas poszedł w odstawkę, jeśli chodzi o jego książki. Uznałam jednak, że ta lektura dotycząca właśnie świąt pomoże mi wrócić do jego stylu.
Liczę na coś bardzo ciepłego, ale też zbytnich oczekiwań nie mam. Jestem świadoma tego, jak łatwo można się na nich zawieść.
Święta to czas wybaczenia, więc wszystkie ewentualne błędy w tej powieści wybaczam już z góry.

Mikołaj na zamówienie Jenika Snow i Jordan Marie - mój współlokator już zaznaczył, że nie wolno mi tknąć tej książki. A na mnie działa to jak płachta na byka. Planuję ją kupić, uzbroić się w zapas cierpliwości i czytać. Literatura wysokich lotów to to nie jest, ale może zajmie mi czas pomiędzy jedną, a drugą zmianą w pracy. Jeśli okaże się bardzo zła, dowiecie się w recenzji. Minus za okładkę, bo bardzo mnie peszy. Jest taka... Oczywista w przekazie.

Świąteczny list, Elyse Douglas - tutaj moje oczekiwania względem książki są bardzo duże. Jednym z powodów jest opis na Taniej Książce, sugerujący połączenie romansu, kryminały i fantastyki. Może się to okazać katastrofą lub wygraną w zależności od tego, jak autorka poprowadziła całą historię.

7. Wyjście do kina/muzeum/teatru (dowolne zakreślić). 
Pora przestać spędzać 90% swojego wolnego czasu w domu. Nie jest to pożyteczne ani dobre, więc uznałam, że od grudnia częściej będę wychodziła na miasto i może nawet poznawała jakiś ludzi.


Czas lepiej poznać Koszalin, znaleźć swoje ulubione miejsca i rozwijać się pod względem społecznym, bo bardzo to zaniedbałam. Trochę przez pracę, a trochę przez swoje wrodzone lenistwo (spokojnie, walczę z nim).

Siedem punktów. Dla niektórych dużo, inni wezmą to za nic szczególnego.
Dla mnie to takie wyzwanie pod tym względem, by przypilnować samą siebie, by to wszystko zrobić. Wiadomo, zakupy są rzeczą prostą i mało skomplikowaną. Reszta jest dla mnie czymś innym, trochę nowym, więc bardzo trzymam za siebie kciuki. Tym bardziej, że denerwuje się egzaminami. Już teraz wiem, że z matematyki idzie mi stosunkowo dobrze, polski jak zwykle, ale reszta przedmiotów to jedna, wielka niewiadoma.

Co Wy planujecie robić w grudniu? Macie jakieś konkretne plany, może marzenia czy zdajecie się na ślepy los? Koniecznie dajcie znać, jak podobał się Wam post i dzielcie się swoimi planami na te magiczne trzydzieści dni.

P.S. Na moim bookstagramie, w wyróżnionych relacjach będziecie mogli na bieżąco śledzić moje postępy i dni. Nie jestem pewna, czy będzie tego bardzo dużo i jakie to będą zdjęcia, ale na pewno będę starała się coś Wam przekazać z tych przygotowań i planów.



2 komentarze:

  1. Życzę Ci tego, aby plany udało się zrealizować. :) Też mam mały problem z kilkoma prezentami i nie mam na nie pomysłu. Łatwo nie będzie. :D Co do świątecznych filmów, książek i muzyki to też mam je w planach. Już niedługo się za to zabieram. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam w planach te świąteczny filmy! Jeszcze czekam na odpowiednią datę, ale pewnie już wkrótce się za nie zabiorę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger