05:45

Wyjątkowa książka o wyjątkowych ludziach- recenzja "Zatrzymać dzień"

"Zatrzymać dzień"

Cykl: -

Autor: Wioletta Szczepańska, Ireneusz Słupski

Wydawnictwo: Fundacja Podaj Dalej

Strony: 272 

Tytuł oryginału: -

"Czasem mało się nad tym zastanawiamy, a to właśnie przeczucie jest naszym pierwszym przewodnikiem."

Uwielbiam szczerość i zawsze staram się, by moje recenzje odzwierciedlały moje prawdziwe odczucia, co do przeczytanej powieści. Tylko, co zrobić w momencie, gdy książka jest tak emocjonalna i rozdzierająca serce, że człowiek ma łzy w oczach, myśląc o niej? 

"Zatrzymać dzień" dostałam do recenzji, wiedząc, że to nie jest zwykła książka, ale nie myślałam, że pozbieranie się po niej, sprawi mi tak wiele trudności. Przeczytałam ją w trzy dni po otrzymaniu jej i do tej pory nie potrafiłam ogarnąć swoich uczuć na tyle, by coś sensownego napisać. I to jest chyba największy plus tej książki; nie można przejść obok niej obojętnie. Książka opowiada o prawdziwych zdarzeniach, które budują moją wiarę w ludzi. 

Pani Wioletta, mama Kubusia opisuje walkę i drogę jaką przebyła, by uratować swojego synka, gdy jego organizm zaatakował bezlitosny RAK. Brzmi jak wyrok, prawda? Jednak dla tej dzielnej kobiety to nie był wyrok, tylko znak, że trzeba zacząć walczyć, starać się i robić wszystko, by wygrać. To nie jest łatwa walka i wiele ludzi poddaje się w połowie lub ją przegrywa, ale nie tym razem. Mały Kuba ma się dobrze i jest ze swoją rodziną. 

To nie jest opowieść, po której nie pozostaje nic: to  historia heroicznej odwagi i wielkiej determinacji w momencie, gdy większość ludzi mówi, że nic się nie da zrobić. Zawsze jest coś, zawsze należy próbować i nie słuchać, że "Bóg tak chciał". Nie chciał, a my mamy wszystko, by ten wyrok się nie spełnił. 

Zawsze walczmy, niezależnie od tego, jak beznadziejna wydaje się nam sytuacja. Tutaj też nie było różowo, ale pomogli ludzie, dla których los Kuby nie był obojętny. Chciałabym podziękować dla każdego z Was osobna i wierzę, że ta książka jeszcze znajdzie się na półkach księgarni, że ludzie po nią sięgną, mimo, że wydawnictwo odmówiło jej wydania. 

Wiadomość o tej książce PODAJ DALEJ

1 komentarz:

  1. Nie lubię takich książek, o których nie można się wysłowić. A z drugiej strony je uwielbiam xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger