18:27

Oddam za ciebie wszystko- recenzja "Oddam ci słońce"

"Oddam ci słońce"

Cykl: -

Autor: Jandy Nelson

Wydawnictwo: Moondrive, Otwarte

Strony: 374

Tytuł oryginału: I'll Give You the Sun

"Nasze prawdziwe osobowości są głęboko ukryte w tych fałszywych."

Jestem naprawdę dumna z siebie, że staram się nie uprzedzać do książek, po tym jak przeczytałam ich negatywną recenzję, bo gdybym cały czas sugerowałabym się opiniami innych, ominęłaby mnie przyjemność przeczytania tej cudownej i ujmującej książki. 

Jude i Noah są bliźniakami, które mimo wielu różnic charakteru, świetnie się uzupełniają. Gdy mają 5 lat dzielą między sobą świat, a gdy kończą 13 coś między nimi zaczyna się zmieniać; budują między sobą mur, którego żadne z nich nie chce sforsować. Noah zamienia się w typ chłopaka, którym wcześniej sam gardził, przestaje wzniecać rewolucję i swój niezrównany talent malarski, zamyka gdzieś głęboko w sobie, a Jude jest pełna przesądów, wierzy w duchy i bojkotuje chłopaków oraz... Prawdziwą siebie. 

Napisana prawdziwie, delikatnie. Chwytająca za serce, rozbijająca je na milion małych kawałeczków i sklejająca je na nowo, z każdym końcowym zdaniem. Z pozoru tak prosta, jest niesamowicie skomplikowana i przedstawia historię powrotu do prawdziwego siebie i walkę o tych, których kochamy. W tle własną powieść tworzy miłość; każdy z bohaterów zostaje przez nią całkowicie złamany i odbudowany na nowo. 
Książka pozostawia pytania: za co oddałbyś gwiazdy? Księżyc? Słońce? Cały świat? Tak różna od innych: tutaj nikt nie umiera na śmiertelną chorobę, nie walczy z niesprawiedliwą władzą ani nie mierzy się z mitycznymi stworzeniami.
Historia niezwykła, pozostawiająca burzę uczuć w sercu, łzy na policzkach i szeroki uśmiech na ustach.  
______________________________________________________
Hej, 
jestem tak zadowolona po przeczytaniu tej książki, że jestem gotowa polecać ją całkiem obcym ludziom na ulicy, byleby ktoś mnie usłyszał.
Cudowna, ujmująca, wyciskająca łzy z oczu...



3 komentarze:

  1. Zgadzam się! Ta książka jest tak fantastyczna, tak magiczna i zawierające pięknie napisane zdania (jestem nimi naprawdę zachwycona), że chętnie też bym ją każdemu poleciła!
    A pytanie: który wątek podobał ci się bardziej - Jude czy Noaha? :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę, jak dla mnie to idealna pozycja na lato! <3 Szkoda jedynie, że nie było więcej Noah, uwielbiałam "jego" rozdziały. ;-) Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger