12:55

Nowe wersje baśni. - Philip Pullman "Baśnie braci Grimm dla młodzieży i dorosłych"

"Baśnie braci Grimm dla młodzieży i dorosłych. Bez cenzury"

Cykl: -

Autor: Philip Pullman i inni 

Wydawnictwo: Albatros

Strony: 463 strony


"Ale nigdy nie jesteśmy zadowoleni ze
swojego losu i zawsze uważamy, że mógłby być lepszy."

Jako dziecko zaczytywałam się w baśniach braci Grimm, którzy zostawiali w tyle innych autorów. Ich baśnie zawsze podobały mi się najbardziej. Oczywiście, nie zdawałam sobie sprawy, z jakiego powodu wolę baśnie ich autorstwa od jakichkolwiek inny, ale teraz już wiem, że mimo piękna i magii zawartej w wielu baśniach, to Bracia Grimm wykreowali świat, który jest okrutny, zabójczy, ale w którym dobroć i sprawiedliwość zawsze wygrywa. I to w tych opowieściach najbardziej wyjątkowe i nęcące czytelników w każdym wieku.

Philip Pulman na nowo zajął się 50 baśniami wybranymi z dorobku życia Braci Grimm i trochę pobawił się ich treścią. Coś pozmieniał, trochę dołożył i co najważniejsze, podczas ich przeróbki użył prostego, logicznego języka, bardziej współczesnego i wyjaśnił trochę więcej niż w oryginale. W dodatku, na końcu każdej baśni umieścił krótkie wyjaśnienia, w których pojawiają się ciekawe informacje.

Pomysł niezły i naprawdę dobrze został wykonany, bo wszystko czyta się lekko i przyjemnie, z zainteresowaniem. Pojawiają się też rzeczy, które nie są przeznaczone dla młodszych czytelników, ale nie ma ich dużo, dzięki czemu czytanie nie staje się irytujące. Podteksty dodają im smaczku, w bardzo delikatny sposób.

Baśnie napisane przez Pulmana są napisane sprawnie, jednak zabrakło im tej magii, którą posiada oryginalna wersja. Te wydają mi się zbyt zimne i sztywne, może trochę zbyt nowoczesne, by powracać do tej wersji wielokrotnie i zachwycać się nimi od nowa.

Przypominam, że ta recenzja jest moją opinią, czyli mam własne zdanie i proszę o jego uszanowanie, tak samo jak ja, szanuję to, co piszą moi czytelnicy w komentarzach, za które bardzo wam dziękuję. 
______________________________________________________________________
Hej,
dzisiaj chcę wam przedstawić recenzję nowej wersji baśni braci Grimm. Mam nadzieję, że wam się spodoba. Proszę o komentarze, które bardzo mnie motywują i wywołują na mojej twarzy uśmiech.

instagram: https://www.instagram.com/supernicki00/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger