17:05

#czytamcopolskie Polskie książki- co z nimi nie tak?


Zacznijmy od tego, że ja nie czytam polskich pisarzy. Dlaczego? Powód jest prosty: brak autorów, którzy potrafią napisać książkę ciekawą, zajmującą, pozbawiającą tchu (tak wiem, mam małe wymagania).
Po tak optymistycznie nastawiającym początku, pewnie większość z was, zastanawia się: po co zgłosiłaś się do tego wydarzenia? Zgłosiłam się, bo w czasach nadziej, którą pokładałam w naszych autorach znalazłam takich, którzy mnie urzekli.
Ale po kolei.

Dlaczego nie sięgam po książki polskich autorów? 
Sprawa jest bardziej złożona niż moja niechęć do Polski. Często sięgając po książkę Polaka miałam wrażenie, że gdzieś już to czytałam. Te uczucie zapętlenia; gdzieś to czytałam, to znam, jestem jasnowidzem, bo wiem co będzie potem. Brakowało mi czegoś zaskakującego w tych książkach.

Przecież wszędzie wykorzystuje się schematy. 
Fakt, schematów mamy pełno. Sięgają po nie wielcy autorzy i ci, którzy dopiero zaczynają. Jednak schemat to za mało i większość pisarzy o tym wie; starają się dodać coś od siebie lub stworzyć bohaterów, którzy nadadzą schematowi nutkę oryginalności. Nasi pisarze o tym zapominają albo w ogóle o tym nie wiedzą. Lub podchodzą do tematu pobieżnie. A nawet sielski krajobraz Mazur nie uratuje kompletnego dna.

Dlaczego biorę udział w akcji #czytamcopolskie?
Mimo tych wszystkich wad, niedociągnięć i słabych powieści udało mi się wygrzebać autorów, którzy są dobrze. Ba, są lepiej niż dobrzy ale nadal bardzo słabo znani. Chcę pokazać, że mamy pisarzy, których książki warto mieć na półce i nie skreślać polskiego pisarstwa. Skoro oni są tak dobrzy, to trzeba mieć nadzieję na kolejne perły pośród szlamu.
_________________________________________________________________
Pierwszy post akcji #czytamcopolskie za mną.
Podeszłam do tematu trochę inaczej niż planowałam na początku, ale musiałam wytłumaczyć dlaczego nie przepadam za polskimi książkami.
Obiecuję, że kolejny post będzie bardziej pozytywny i zachęcający :)
http://recenzjekawoholika.blogspot.com/

snapchat:supernicki00
instagram: https://www.instagram.com/supernicki00/

1 komentarz:

  1. Dziękuję za wzięcie udziału w akcji, mimo że nie przepadasz za takimi książkami! ♥

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger