10:30

'Mroczniejszy odcień magii" V. E. Schwab

Mroczniejszy odcień magii

Cykl: Odcienie magii (tom 1)

Autor: V. E. Schwab

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Strony: 407 stron

Tytuł oryginału: A Darker Shade of Magic

Rok wydania: 2015 rok

Poprzednie recenzje: - 

W twoim świecie magia jest rzadkością. W moim równie dziwny jest jej brak.


Potrzebowałam dobrego fantasy, czegoś na miarę opowieści o hobbitach lub młodych adeptach szkoły magii. Bałam się sięgnąć po dzieło Victorii Schwab, a wszystko przez to, że książki często wychwalane przez innych czytelników mi się nie podobają. I na odwrót. 
W końcu jednak się zdecydowałam i mogę wam powiedzieć, że oprócz kilku niedoskonałości pierwszy tom cyklu Odcienie magii trafia na listę moich ulubionych książek. 

Mroczniejszy odcień magii to opowieść o czterech równoległych miastach, które łączy tylko jedno: Londyn. Tak właśnie nazywana się każde z nich, a przemieszczać się pomiędzy nimi potrafią tylko ludzie wyjątkowi, obdarzeni silną mocą. Kell to antari i właśnie on przemieszcza się pomiędzy światami, robiąc za łącznika władców każdego z miast. 

Początkowe rozdziały były odrobinę nużące, ale konieczne dla późniejszych wydarzeń. Schwab przedstawia nam każde miasta przez głównego bohatera. sprawiając też, że również poznajemy i jego.
Całość napisana jest lekkim, plastycznym językiem, który sprawił, że naprawdę ciężko było mi oderwać się od lektury, choć czasami musiałam to robić, przez natłok informacji i zdarzeń, które trochę przytłaczały, np. poznanie Kella z Lilą. 

Bohaterowie to oddzielna kwestia i tutaj już mam więcej ale. Nie mam pojęcia, co myśleć o Kellu, który z jednej strony jest ciekawą, wielowarstwową postacią, a z drugiej niektóre jego czyny były nieprzemyślane, albo zwyczajnie głupie. 
Lila za to jest dziewczyną, która bardzo chce zmienić swoje życie i stara się zrobić to nawet za cenę własnego życia. Jej postać jest bardziej żywiołowa, stanowcza i stanowi swoiste przeciwieństwo do młodego mężczyzny. 
pinterest.com

Bardzo podoba mi się to, że cała historia jest wyjątkowo przemyślana i ukazuje nam różne strony magii, która nawet na najsilniejszych potrafi wpływać w mroczny sposób i ściągać ich na złą drogę. 

Powieść Victorii Schwab jest idealną pozycją dla ludzi, którzy cenią sobie dobrze wykreowane światy, nietuzinkowych bohaterów oraz akcję, która gdy już się rozkręci, nie zatrzymuje się i rwie do przodu. 
Szczerze polecam tę książkę i sama nie mogę doczekać się, aż dorwę kolejne tomy, choć będzie to pewnie już wtedy, gdy je zwyczajnie kupię, bo czekanie na swoją kolej w bibliotece jest bardzo długie, tym bardziej, że niektórzy przedłużają kolejne części ciągle i ciągle. 
W oczekiwaniu na kontynuację zdążyłam przejrzeć pinteresta i tumblera, a talent niektórych ludzi zapiera dech w piersiach. Zresztą, nie tyczy się to tylko Mroczniejszego odcienia magii, ale również innych powieści, nie tylko fantasy, które czytałam. 



5 komentarzy:

  1. Aż przejrzałam sobie fanarty z Kellem, większość jest świetna. Przeczytałam dwa tomy tej trylogii i uważam, że jest niezła, chociaż pewne rzeczy są do poprawy. Mam nadzieję, że trzeci tom mnie zadowoli, a autorka napisze jeszcze coś rozgrywającego się w tym świecie, bo cztery Londyny to naprawdę wystrzałowy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam za sobą już dwa tomy i jak dla mnie drugi był nawet lepszy od pierwszego. W ogóle ta autorka ma świetne i oryginalne pomysły na książki. Ech... Aż zachciało mi się przeczytać tą książkę jeszcze raz.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo tak, czaje się na tę serię od kiedy dojrzałam ją na zagranicznym booktube *.* Wszyscy się tak zachwycali, że nie mogę jej sobie podarować. Ja akurat kupiłam całość w formie elekteornicznej, więc jak tylko mnie najdzie to siadam i czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku jakoś nie byłam przekonana czy chcę przeczytać tę serię, ale jednak kusi mnie coraz bardziej i myślę, że mogłaby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna mam w planach! Nawet wypożyczyłam swego czasu z biblioteki, ale niestety nie miałam czasu przeczytać. A może to i lepiej? Dzięki temu mogę sobie kupić tę serię na własność.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger