08:30

Czytelnicze nawyki

Pogoda znów się zepsuła i zmusiła mnie do szukania sobie zajęcia w domu. Powoli przemeblowuje pokój, odrabiam lekcje (mimo, że do szkoły wracam dopiero we wtorek) i szukam nowych pomysłów na posty. Staram się też nadrobić serialowe i filmowe zaległości. Niedługo pojawi się recenzja filmu "Światło latarni", który obejrzałam przez przypadek i bardzo mi się spodobał. 
Jak mija Wasza majówka? Pogoda dopisuje czy raczej nie ma szans na grilla? I najważniejsze: kiedy wracacie do swoich obowiązków? 


1. Mogę czytać w każdym miejscu. 
Niezależnie od miejsca, w którym jestem jeśli mam czas to czytam. Samochód, szkoła, autobus... Wykorzystuje każdą wolną chwilę w ciągu dnia, bo wiem, że po powrocie do domu mogę nie mieć czasu na zbyt długie czytanie.

tumblr.com
2. Książka wędruje ze mną wszędzie. 
Nieczęsto zdarzają się momenty, w którym jestem bez książki. Jeśli już tak się zdarzy, to potem okropnie się nudzę i najczęściej tego żałuje.

3. Nie lubię zmian. 
Zmiany są nieuniknione, ale ciągłe przestawiania i zamienianie książek miejscami na moich półkach mnie drażni. Najczęściej jeśli coś przestawiam, to wtedy, gdy kupuje nowe książki i muszę znaleźć na nie miejsce.

tumblr.com
4. Rzadko kupuje książki. 
Jednak, gdy już się na to decyduje, jest to zawsze większa ilość. Czekam na dobre promocje czy rabaty i potem żegnam się ze swoimi oszczędnościami z ostatnich kilku miesięcy.

5. Mam mało zakładek. 
Strony zaznaczam świstkami papieru, papierkami po cukierkach (czystymi), linijkami i innymi dziwnymi rzeczami. Planuje to zmienić i trochę rozszerzyć swoją zakładkową kolekcję.

6. Dużo książek wypożyczam z biblioteki. 
A nawet dwóch. Z niektórymi książkami najpierw wolę się zapoznać, a dopiero potem je kupić. Dzięki temu unikam wydawania pieniędzy na pozycje, które mi się całkowicie nie spodobają. No i mam możliwość pisania większej ilości recenzji i czytania książek z wielu gatunków.

tumblr,com
7. Czytam prawie wszystko.
Kryminału, horrory, pamiętniki, biografie, romanse i jeszcze te, o których zapomniałam; w każdym gatunku jest powieść, która mi się podoba. Różnorodność jest naprawdę fajna i do tego nie lubię zamykać się tylko w jednej dziedzinie.

8. Szanuje książki. 
Tutaj powodów jest wiele i każdy tak samo ważny. Na moje książki idzie dość spora ilość pieniędzy, czasami nawet rodzice się dorzucają do tych zakupów i skoro nie niszczę ubrań, to dlaczego mam przestać uważać na książki? Zawsze książkę mogę sprzedać, a łatwiej jest to zrobić, gdy jest ona w dobrym stanie i mam młodszą siostrę, która też może kiedyś chcieć je przeczytać.

tumblr.com
9. Nie lubię rozstawać się ze swoimi książkami. 
Każda z tych książek to historia, moje maleństwa, a żadna matka nie lubi puszczać dzieci w świat.

10. Moim marzeniem jest...
Mieć wielką biblioteczkę, taką na całą ścianę. A do tego książki mogą leżeć na parapetach, szafkach i pralce. W swoim domu chciałabym też mieć oddzielny "gabinet" też z książkami.

tumblr.com

3 komentarze:

  1. Ooo ja to bym chciała taka bibliotekę jak w Pięknej i Bestii <3 ;D
    Co do pierwszych trzech punktów - mam zupełnie odwrotnie xD
    Nie potrafię czytać w samochodzie, albo w szkole, czy na przystanku bo za dużo rzeczy mnie rozprasza i nie mogę się skupić na czytaniu. xD
    zakładek nie mama prawie w ogóle, ale nie sa mi one potrzebne bo zawsze pamiętam gdzie skończyłam czytac i prawie nigdy tego nie zaznaczam. ;)
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię wypożyczać książek. Zakładek nie mam w nadmiarze, ale jakaś zawsze się znajdzie ;) I co najważniejsze, też staram się zawsze książkę miec przy sobie - na szczescie czytnik jest leciutki i zajmuje mało miejsca:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Również bardzo dbam o swoje książki. Lubię gdy ładnie wyglądają na półce, a tak jak piszesz, jeśli będę chciała jakąś sprzedać nie powinnam mieć z tym problemu.:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Oddychajaca ksiazkami , Blogger